marți, 23 iunie 2009

"Criza"-un subiect monden

Cu siguranta ca, de la o vreme incoace nu exista sansa sa`i fi scapat cuiva faptul  ca suntem in plina criza economica. Subiectul face "senzatie" in randul bancilor si firmelor din draga noastra Romanica, ii baga in sperieti pe micii afaceristi , ne taie macaroana exact inainte sa demaram un tur de forta al magazinelor din mall si ne umple de ciuda cand il auzim in dezbateri pe toate posturile sau il vedem pe prima pagina a tabloidelor ( "Criza economica-o realitate dura ", "Sfaturi de criza ", sau chiar si "Preturi de criza " pe vitrinele magazinelor in perioada de reduceri - veteranul SALES a iesit la pensie demult)... si uite asa, batut de soarta si cu doua boabe de porumb si trei de fasole in buzunar, romanul porneste cu ganduri mari si plin de speranta spre un nou orizont...mult slavitul MALL!


Si nu, contrar tuturor speculatiilor sau argumentelor fondate , indraznesc sa spun ca nu, nu e criza.
Criza, noi nu o vedem. Criza a fost , este si intotdeauna va fi a banilor albi. Si de vreme ce acest tip de bani poate fi declarat pe cale de disparitie sau cel putin specie periclitata , dragilor , sa nu va mirati ca romanul inca o duce bine. Pentru ca banul alb in ziua de astazi e ca un om normal intre cocalari. Si deci , nu e de mirare ca e cel dintai afectat de criza- ca doar cel mai fraier o ia in freza, regula nescrisa.


Si ca tot vorbiram de criza ( mai mult eu , dar nu conteaza :)) )  prima categorie sociala - daca o putem numi asa- care simte efectele crizei ar fi SHOPAHOLIC-ii , care - sa nu le fie cu suparare - probabil se dau de ceasul  mortii dupa ultima pereche de pantofi la reducere pe care daca nu o cumpara acum , le`o sufla careva fix de sub varful nasului lor fitzos. Asta ca tot am fost la cumparaturi de vara si ieri si azi si...trust me kids, criza NU se vede in magazine!!! Oamenii fac shopping in draci!!
Criza, insa, e o scuza teribila cand vine vorba de a te debarasa de o vanzatoare enervanta care , pe langa oja rosie pe care deja ai cumparat`o , vrea sa te faca sa mai pleci si cu un rimel cu periuta curbata sau indoita la nu stiu cate grade. O replica soft in genul :"Ah , nu , multumesc, portofelul meu chiar simte criza! " indeparteaza si previne orice alta miscare din partea inamicului sus numit.

Ce`i drept , ca fata e intr`adevar incredibila senzatia pe care o ai cand iesi din magazin , cu plasele in mana stiind ca - a naibii treaba , chiar daca ai ramas fara un leu pentru programarea de maine la coafor- ai achizitionat tot ce aveai nevoie (sau, ma rog , dupa caz, tot ce iti poftea sufletelul). Si , da, fac mea culpa, am stricat toti banii pe care ii adunasem cu sarg de ceva timp -si altii in plus - in doar doua zile de tarsait picioarele prin magazine. Dar asta a fost doar o paranteza. :D

Asa ca, de ce ar trebui sa capitulezi in fata crizei? Ca doar si asa e un pretext al mamicii si taticului ca sa nu`ti dea bani sa iti iei ultimul costum de baie de la Prada.Pai da`i voie asa ceva? Sigur ca nu! Un ultim sfat de criza-indelung regurgitat si mult puricat- si cu asta am incheiat : Go do some shopping!!


P.S: Long live the MALL!!!!!!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu